Особливості використання штучного інтелекту у професійній діяльності?…Наукова дискусія членів гуртка «Соціально-гуманітарні студії»

Особливості використання штучного інтелекту у професійній діяльності?…Наукова дискусія членів гуртка «Соціально-гуманітарні студії»
Опубліковано:

Людина? Машина? Людина-Машина? Дискусія навколо питання штучного інтелекту та сфер його застосування є чи не найперспективнішим питанням наукової теорії та практики. Активні молоді науковці ДУІТ не могли оминути актуальну тему своєю увагою і заключне семестрове засідання наукового гуртка «Соціально-гуманітарні студії» 9 грудня 2024 року присвятили обговоренню штучного інтелекту у професійній діяльності.

Засідання відкрила керівник гуртка Дар’я Погрібна, яка визначила регламент та проблематику виступів, а також визначила особливості впровадження штучного інтелекту у викладацькій діяльності. Нажаль, відмітила доповідачка, використання здобувачами штучного інтелекту, зокрема технології «GPT Chat» під час підготовки до пар не завжди є ефективним. Проте при пошуку довідкової літератури технології штучного інтелекту є невід’ємними помічниками.

Співкерівник Ірина Гуменна у своєму виступу надала історичну довідку щодо впровадження та розвитку штучного інтелекту. Запропонувала  пороздумувати над питаннями соціального, морально-етичного та правового зрізів використання штучного інтелекту.

Виступ здобувачки 1 курсу ОПП «Практична психологія» Кіри Назарової містив інформацію щодо відомого і найрозумнішого робота Софію, яка відвідала Київ у 2018 році і спілкувалася «наживу» з публікою у форматі «питання-відповідь».

Ждан Попович, здобувач 1 курсу ОПП «Навігація та управління морськими суднами» підготував грунтовну доповідь про використання штучного інтелекту у морській справі. Доповідь стосувалася раціоналізації процесів управління судном, зокрема суден з автоматичною системою керування.

Запропонована тема викликала жваву дискусію, зокрема гостя засідання Тетяна Василівна Варбанець, викладач кафедри Інфраструктури та інноваційних технологій  водного транспорту висловила думку, що автоматичні системи керування доцільно використовувати на суднах із довгим маршрутом слідування.

Здобувачка 2 курсу ОПП «Облік і оподаткування» Марія Гуримська виступила із доповіддю на тему «Штучний інтелект у бухгалтерському обліку».

Доповідачка розповіла про комп’ютерне забезпечення, яке використовують фахівці з бухгалтерії, аудиту та оподаткування у своїй роботі, проте зазначила, що результати завжди потрібно аналізувати і за необхідністю коригувати. Основна теза, яку обстоювала Марія Гуримська, є думка, що штучний інтелект є необхідним, проте лише допоміжним інструментом у професійній діяльності фахівця.

Багато нової цікавої інформації члени гуртка дізналися з виступу здобувача 2 курсу скороченої форми навчання ОПП «Навігація та управління суднами» Максима Ручковського, який підняв питання використання нейромереж та трансгуманізму, зокрема продемонстрував як працює «тест Тюрінга». Здобувач відмітив такі позитивні риси штучного інтелекту, як: неупередженість, багатофункціональність, адаптативність. Вагомим контраргументом Максима у відповідь на думку аудиторії, що штучний інтелект може сприяти інтелектуальному лінивству, стала  цитата: «Якщо освічена людина читає книжки, то неосвічена палить ними пічку». Отже, підкреслив Максим Ручковський, за штучним інтелектом стоїть майбутнє і саме він сприятиме покращенню якості людського життя.

Завершальними стали виступи майбутніх психологинь, третьокурсниць Марії Пеньковської та Олени Козаченко, а також першокурсниці Анастасії Шевченко.

Марія Пеньковська відзначила ефективність використання «GPT чат» у практиці психолога та навела приклад власного досвіду, коли штучний інтелект допоміг їй чітко розібратися з власними психологічними проблемами. Після введення інформації «GPT чат» чітко закцентував увагу на основних проблемних вузлах і запропонував ефективні шляхи вирішення.

Олена Козаченко підкреслила доцільність використання штучного інтелекту під час вивчення методів консультування, проте зазначила, що фахівець психолог повинен визначати доцільність використання виданих результатів.

Загальні висновки дискусії були сформульовані Анастасією Шевченко, яка відзначила важливість та необхідність застосування штучного інтелекту в усіх сферах професійної діяльності. Доповідачка обгрунтувала тезу, що використання інструментів штучного інтелекту є не просто допоміжним, але і необхідним процесом, адже тут йдеться про саморозвиток та професійне вдосконалення фахівця. Отже, фахівці повинні вчитися використовувати всі запропоновані для професії інструменти штучного інтелекту, проте робити це свідомо.

Вітаємо всіх членів студентського наукового гуртка з вдалим завершенням першої половини 2024/2025 навчального року, яка подарувала всім плідні наукові результати. Кафедра психології та соціально-гуманітарних дисциплін дякує всім активним учасникам гуртка та бажає успішної наукової діяльності у другому семестрі! Вдалих наукових звершень вам!

Поділитися новиною в соціальних мережах:
Написати листа