Авторськими колективами кафедри за період з 2006р. по 2012р. розроблено та видано з грифом МОН України «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів» 4 навчальних посібники:
- Навігація і лоція – 832 стор.,
- Практична мореходная астрономія – 424 стор.,
- Забезпечення навігаційної безпеки плавання – 568 стор.,
- Навігаційне забезпечення управління рухом судна – 336 стор.
У 2010 р. перші 3 навчальні посібники після доопрацювання і доповнень були в зв’язку з великим попитом повторно перевидані.
У 2008 виконана НДР «Створення електронних підручників з базових дисциплін професійної підготовки бакалаврів судноводіння», державний реєстраційний № 0107U007861
Розробка виконана за Державною цільовою програмою «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті і науці». Серед новацій, втілених у створеному програмно-методичному продукті, що вигідно відрізняє його від вітчизняних аналогів, слід відзначити послідовне застосування у ньому елементів автоматизованого навчання. Так. для об’єктивного самоконтролю рівня опанування студентом навчального матеріалу підручника, у продукті реалізовано комп’ютерне дистанційне тестування знань за тематикою кожного його розділу. За результатами тестування студент має можливість не лише отримати об’єктивну оцінку своїх знань, але і рекомендації щодо усунення виявлених прогалин у них. Навчальні посібники «Навігація і лоція» – 48,4Мб., «Практична морехідна астрономія» – 24,6 Мб., а також «Забезпечення навігаційної безпеки плавання» – 33,1Мб., якій розроблено додатково за особистим бажанням авторського колективу, виконані на сучасному рівні і користуються великим попитом у студентів університету. Всі електронні підручники отримали гриф МОН України «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів»
У 2012 році виконана НДР «Створення інформаційно-методичного комплексу засобів контролю якості підготовки фахівців з судноводіння», номер державної реєстрації 0110U03087. Виконання проекту дозволило вперше в Україні створити інформаційно-методичне підґрунтя для реального впровадження в усіх фахово-споріднених з КДАВТ ВНЗ України єдиного сучасного засобу незалежного об’єктивного контролю рівня якості підготовки бакалаврів та спеціалістів судноводіння. У процесі роботи створено інформаційно-методичний комплекс оцінки якості підготовки випускників ВНЗ з 15 фахових дисциплін за освітньо-професійною програмою підготовки бакалаврів (205 змістовних модулів) і з 15 фахових дисциплін (208 змістовних модулів) за освітньо-професійною програмою підготовки спеціалістів з судноводіння. Зацікавленість в результатах роботи підтверджують низка вітчизняних і російських університетів.
У 2010-2012 роках захищено 2 дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.13 – навігація та управління рухом. В процесі виконання наукових робіт досягнуто такі наукові результати:
1.Тихонов І.В. Методика підвищення ефективності навігаційного обслуговування безпеки судноплавства в умовах підвищеного ризику плавання на внутрішніх водних шляхах. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.13 – навігація та управління рухом. Державне підприємство «Центральний науково-дослідний інститут навігації і управління».
Дисертаційна робота присвячена розробці методики підвищення ефективності навігаційного обслуговування безпеки плавання на внутрішніх водних шляхах. Доведено, що цілеспрямоване зниження навігаційної аварійності у зонах підвищеного ризику плавання досягається шляхом побудови додаткового віртуального навігаційного обслуговування безпеки плавання. Програмно-апаратні комплекси інтелектуальних агентів розширеної та інтегрованої системи використовують алгебраїчні двобічні процедури перетворень нелінійних диференціальних моделей руху в область зображень цілочисельного аргументу, де знаходять оптимальні закони оперативного управління та реалізації процесів керування у області оригінальних ситуаційних подій, включаючи процедури телекомунікаційних обліків повідомленнями. Розроблено інформаційно-аналітичне забезпечення методики підвищення ефективності навігаційного обслуговування безпеки руху об’єктів водного транспорту. Функціональна стійкість навігаційного обслуговування та управління безпечним рухом гарантована ієрархічними багатоконтурними процесами своєчасної структурно-функціональної адаптації. Закономірна дія інтелектуальних агентів здійснюється на базі аналітичних моделей, що координують поліергатичне реагування для відновлення визначеної втрати ресурсу у наслідок неперервної дії зовнішніх факторів оточуючого середовища на габаритних смугах руху водних шляхів.
2.Давидов В.С. Методика підвищення ефективності системи управління КА шляхом використання морського пункту.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.13 – навігація і управління рухом. ДП «Центральний науково-дослідний інститут навігації і управління.
Робота присвячена розробленню методики підвищення ефективності системи управління космічними апаратами шляхом використання морського пункту управління на основі використання існуючої космічної системи «Січ».
У дисертації зроблено аналіз принципів побудови системи управління космічними апаратами оптико-електронного спостереження і недоліків існуючих методів управління космічними апаратами при використанні однопунктної технології управління. Запропоновані: вдосконалений метод оцінки втрат, внесених несприятливими метеоумовами, який дозволяє враховувати вплив не тільки хмарності, але опадів і туманів; метод збільшення тривалості зон радіовидимості космічних апаратів шляхом використання морського пункту управління; спосіб установлення зв’язку низькоорбітальним космічним апаратом з морським пунктом управління.
Результати дисертаційної роботи доцільно використовувати при розробленні перспективних та модернізації існуючих систем управління космічними апаратами оптико-електронного спостереження.
На кафедрі за останні 8 років з 2012 по 2020р. авторськими колективами розроблені 2 патенти на корисну модель і 8 авторських свідоцтв на твір:
1 Патент на корисну модель № 72415. Україна, МПК В 64461/24 (2006.01). Спосіб установлення зв’язку низкоорбітального космічного апарата з морським пунктом управління. Опубліковано 27.08.2012, бюл. №16.
2.Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір. Електронний підручник «Навігація і лоція»» №49874 від 27.06.2013.
3.Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір. Електронний підручник «Забезпечення навігаційної безпеки плавання» №49875 від 27.06.2013.
4.Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір. Електронний підручник «Практична морехідна астрономія» №49876 від 27.06.2013.
5.Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір «База даних «Електронна база даних для інформаційно-комп’ютеризованого комплексу контролю знань бакалаврів судноводіння»», № 47482 від 28.01.2013.
6.Свідоцтво про реєстрацію авторського право на твір «База даних «Електронна база даних для інформаційно-комп’ютеризованого комплексу контролю знань спеціалістів судноводіння»», № 47483 від 28.01.2013.
7.Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір «Способ контроля местоположения крупнотоннажных морских судов на траектории движения путем использования системы приемников ГНСС сопряженных с ЭКНИС», № 6083 від 6.05.2015.
8.Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір «Способ котроля местоположения ТПА на траектории движения с помощью судовой ГАНС, включающий в себя ГАМО и ЭКНИС». №83594 от 12.12.2018.
9.Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір «Спосіб контролю місцерозташування великогабаритних суден і складів на траєкторії руху шляхом використання координатного курсора ЕКНІС в режимі високоточного кутомірно-далекомірного пристрою». №88994 від 28.05.2019.
10.Патент на корисну модель МПК (2020)G06F 7/00 «Спосіб автоматизованого контролю положення кінцівок суден і складів на траєкторії руху засобами ЕКНІС». Патент спрямований на реєстрацію.7. 2020 р.