Факультет судноводіння

Факультет судноводіння
Інформація про факультет
Деканат факультету
Кадрове забезпечення
Кафедри факультету
Навчальна діяльність
Наукова діяльність
Матеріальне забезпечення
Студентське життя
Контакти
Інформація про факультет

Факультет судноводіння: здобуваємо престижну професію!

В період економічної кризи питання про престижну та перспективну професію стає актуальним не тільки для молодих людей, а й для фахівців із різних сфер діяльності, що перестали приносити прибуток. Хотілося б мати гарну роботу, але як її знайти? Пропонуємо вихід — вступ на факультет судноводіння в ДУІТ! Ставши студентом нашого закладу, ви «вб’єте двох зайців» — здобудете прибуткову професію і водночас підвищите особистий рейтинг в очах оточуючих. Чому так?

В усі часи водити судно вважалося престижною та відповідальною справою. Як моряки, так і річковики, вважалися в очах звичайних людей справжніми професіоналами із залізною самодисципліною та сталевою силою волі. Вміло керуючи величезними кораблями, вони завжди вчасно привозили вантажі або пасажирів до місця призначення, навіть якщо при цьому доводилося долати безліч перешкод. Думаєте, із розвитком прогресу вести судно за курсом стало легше? Нічого подібного!

У ХХI столітті навчання судноводінню передбачає не тільки досконале знання навігації, правил експлуатації суден та морської термінології, але й величезний досвід в сфері перевезень. Як водними артеріями, так світовим океаном курсують мільярди суден, які перевозять вантажі та пасажирів. Їхнє завдання — прибути за призначенням в чітко обумовлений термін та доставити людей (або вантаж) цілими та неушкодженими.

Тому підготовка кваліфікованих фахівців у сфері морського та річкового судноводіння повинна проводитися із урахуванням актуальної ситуації у цій галузі. Вчитися на судноводія самостійно абсолютно неможливо, більше того, не кожен навчальний заклад зможе дати освіту, із якою можна сміливо пропонувати свої послуги крюїнговій компанії. Висококласний судноводій повинен вміти робити практично все — грамотно складати маршрути, організовувати роботу судна відповідно до міжнародних стандартів, бездоганно вести документацію, віртуозно управляти великою та різнорідною командою і т.д. Де ж зможуть підготувати подібних професіоналів?

Навчання в ДУІТ: факультет судноводіння в Києві і не тільки …

Державний університет інфраструктури та технологій спеціалізується на підготовці кадрів, які не тільки зможуть вийти в море вже на наступний день після отримання диплома, але й гідно там себе проявити. Факультет проводить навчання судноводінню в рамках спеціалізацій:

  • Морський транспорт (вантажні та пасажирські рейси) – освітня програма “Навігація та управління морським судном”
  • Річковий транспорт (в тому числі і змішане плавання уздовж берегової лінії Середземного моря) – освітня програма “Судноводіння на внутрішніх водних шляхах”

Незалежно на який спеціалізації ви будете навчатися, отримаєте наступні переваги:

  • Фундаментальна теоретична база (всі наші викладачі мають великий досвід як викладацької, так і практичної роботи, тому наші студенти володіють найсучаснішими знаннями)
  • Великий практичний досвід (під час навчання на факультеті судноводіння студент проводить мінімум дванадцять місяців в міжнародних рейсах на посаді палубного кадета)
  • Повноцінне документальне оформлення (диплом про освіту, посвідчення особи моряка та робочий диплом нададуть можливість працювати на судні відразу після закінчення ВНЗ)
  • Відмінне знання англійської мови (рівень Upper Intermediate + спеціалізована термінологія)
  • Активне формування soft skills (самодисципліна, лідерські якості, вміння керувати часом, емоційний інтелект і т.д.)

Після закінчення факультету судноводіння Державного університету інфраструктури і технологій, кожен наш випускник зможе працювати:

  • Помічником капітана
  • Другим помічником капітана
  • Старшим помічником капітана
  • Капітаном
  • Капітаном-механіком (спеціалізація «Річковий транспорт»)
  • Штурманом
  • Капітаном порту
  • Капітаном-наставником

Для кожного моряка рано чи пізно настає час, коли він приймає рішення про відхід на берег. Навчання судноводінню знімає всі питання про подальші доходи — ваших знань та навичок (разом із величезним досвідом) досить, що б працювати «на суші» на наступних посадах:

  • Консультант-наставник
  • Лоцман
  • Суперінтендант
  • Сюрвейер судноплавної компанії

Якщо ви живете далеко від столиці, і не бажаєте їхати з рідного дому, не варто хвилюватися! У структурі ДУІТ існує декілька підрозділів, де функціонує факультет судноводіння — Київ, Миколаїв, Ізмаїл, Кілія, тому абітурієнти південних областей без проблем зможуть здобути профільну освіту далеко від дому.

Широкопрофільна освіта на факультеті: психологія та робототехніка

Поряд із спеціалізованими профільними спеціальностями, факультет здійснює підготовку за широкопрофільними освітніми програмами, а саме:

  • «Практична психологія» – підготовка фахівців, здатних працювати практикуючими психологами,
  • «Психологія бізнесу» – формування спеціалістів, здатних створювати та підтримувати сприятливий мікроклімат у виробничих колективах (що забезпечуватиме стабільну та продуктивну  роботу бізнес структур)
  • «Психологія морського бізнесу» – випуск кваліфікованих кадрів (психологів, фасилітаторів, HR менеджерів) для роботи у  морській галузі – в колективі на судні та в компаніях, пов’язаних із морськими перевезеннями
  • «Робототехніка та комп’ютеризовані системи управління» – здійснення підготовки спеціалістів для проектування та управління механізмами із штучним інтелектом

Шановні абітурієнти! Зверніть увагу, що сьогодні як ніколи цінується професія, здатна не тільки принести миттєвий дохід, а й стати фундаментальним базисом для побудови тривалої та успішної кар’єри. Наш випускник отримує все — гроші та престиж, повагу та захоплення, високий рівень професіоналізму та відмінні особистісні якості, і звичайно ж, стрімке кар’єрне зростання. Ви відчули бажання стати одним з нас? Вступайте на факультет судноводіння до ДУІТ і станьте частиною нашого успіху!

Деканат факультету
yeleazarov-oleksandr-petrovych
Єлєазаров Олекcандр Петрович

Декан, кандидат юридичних наук

Бойко Анна Дмитрівна

Методист

Бойко Світлана Олексіївна

Методист

Кадрове забезпечення
НАЗВА КАФЕДРИ ПІДГОТОВКА ТА ВИПУСК ЗА ОСВІТНІМИ ПРОГРАМАМИ КАДРОВИЙ  СКЛАД
Судноводіння та керування судном Судноводіння (молодший бакалавр)

Навігація та управління морськими суднами (бакалавр);

Навігація та управління морськими суднами (магістр)

Річковий та морський транспорт (доктор філософії)

Доктор наук: 6
Кандидат наук: 11
Професор: 4
Доцент: 13
Старший викладач:11
Асистент: 2
Технічних систем та процесів управління в судноводінні «Робототехніка та комп’ютеризовані системи управління» (бакалавр) Доктор наук:2
Кандидат наук:6
Професор: 2
Доцент:7
Старший викладач: 1
Експлуатації засобів водного транспорту на внітрішніх водних шляхах Судноводіння на внутрішніх водних шляхах (молодший бакалавр)

Судноводіння на суднах внутрішнього та змішаного плавання (бакалавр)

Кандидат наук: 4
Доцент: 3
Старший викладач:2
Асистент: 1
Іноземних мов за професійним спрямуванням та гуманітарних дисциплін Психологія морського бізнесу (бакалавр)

Психологія бізнесу (бакалавр)

Практична психологія (бакалавр)

Доктор наук:3
Кандидат наук: 14
Професор: 2
Доцент:11
Старший викладач: 5
ЗАГАЛОМ  ПО  ФАКУЛЬТЕТУ Доктор наук: 11
Кандидат наук:35
Професор:8
Доцент: 34
Старший викладач: 19
Асистент: 3
Кафедри факультету
Кафедра судноводіння та керування судном
Кафедра технічних систем та процесів управління в судноводінні
Кафедра експлуатації засобів транспорту на внутрішніх водних шляхах
Кафедра іноземних мов за професійним спрямуванням та гуманітарних дисциплін
Навчальна діяльність
НАВЧАННЯ В УМОВАХ COVID-19
РОЗКЛАД ДЗВІНКІВ
РОЗКЛАД ЗАНЯТЬ ДЕННОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ  2020-2021
РОЗКЛАД ЗАНЯТЬ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ 2020-2021
РОЗКЛАД СЕСІЙ ФСВ_2020_2021н.р.
ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ 

Студенти факультету проходять належну практичну підготовку згідно конвенції ПДНВ-78 загальним обсягом 12 місяців, яка складається з технологічної , навчально-плавальної та виробничо-плавальної практики.

ДЕ ЗАРАЗ ПРОХОДЯТЬ ПРАКТИКУ НАШІ СТУДЕНТИ

 

     

КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ СТУДЕНТА ФАКУЛЬТЕТУ СУДНОВОДІННЯ

ГРАФІК НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ НА 2020/21 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Спеціалізації та освітні програми Денна форма навчання Заочна форма навчання
Судноводіння (молодший бакалавр) Графік навчального процесу ФСВ 2020-2021 рр_денна Графік навчального процесу ФСВ2020-2021 рр_заочна
Судноводінння на внутрішніх водних шляхах (молодший бакалавр)
Навігація та управління морськими суднами (бакалавр, бакалавр скорочено)
Судноводіння на суднах внутрішнього та змішаного плавання (бакалавр, бакалавр скорочено)
Психологія морського бізнесу (бакалавр, бакалавр скорочено)
Психологія бізнесу (бакалавр, бакалавр скорочено)
Практична психологія (бакалавр, бакалавр скорочено)
Навігація та управління морськими суднами (магістр)
ДИСЦИПЛІНИ ДЛЯ ВИБОРУ СТУДЕНТОМ
ПРОГРАМА ДЕРЖАВНОЇ АТЕСТАЦІЇ СВ МОЛОДШИЙ БАКАЛАВР
ПРОГРАМА ДЕРЖАВНОЇ АТЕСТАЦІЇ НУМС БАКАЛАВР
ПРОГРАМА ДЕРЖАВНОЇ АТЕСТАЦІЇ СВВЗП БАКАЛАВР
ПРОГРАМА ДЕРЖАВНОЇ АТЕСТАЦІЇ НУМС МАГІСТР

 

Наукова діяльність
СПЕЦІАЛІЗОВАНА ВЧЕНА РАДА

Д 26.110.01

05.22.20 «Експлуатація та ремонт засобів транспорту»
05.05.03 «Двигуни та енергетичні установки»
КІЛЬКІСТЬ АСПІРАНТІВ Станом на 2021 рік: 5
Захистилися у 2020 році: 3

НАУКОВІ ЗБІРНИКИ

Водний транспорт
Новітні технології
Архів номерів
Молодий науковець
НДР У СТАНІ ВИКОНАННЯ

Розробка методів запобігання зіткнення суден для підвищення безпеки судноплавства на основі формалізації навігаційних ситуацій

№ ДР 0119U103754.

Науковий керівник: доктор технічних наук, професор Тимощук Олена Миколаївна;

КОНФЕРЕНЦІЇ
Науково-практична конференція студентів, викладачів та аспірантів ДУІТ щорічна

 

Матеріальне забезпечення

Тренажер ГМССБ TGS-4100 (Каб 3)

Тренажер ГМССБ TGS-4100 використовується для підготовки і перевірки знань суднових спеціалістів, які отримують диплом оператора ГМССБ (GOS) або диплом оператора обмеженого району ГМССБ (ROC). Також його використовують в якості одного з засобів під час підготовки моряків на отримання диплому радіоелектроніка другого класу ГМССБ, в якості правил та процедур ГМССБ. Тренажер повністю відповідає вимогам Резолюції IMO A.703 (17) і останнім вимогам конвенції ПДМНВ.

Тренажер ГМССБ TGS-4100 містить до трьох робочих місць інструктора і до 16 робочих місць для навчання. Робочі місця доповнено ще одним комп’ютером, який використовується в якості телексного терміналу для радіо телексу та супутникових станцій Инмарсат-А/В/С/Fleet77, а також для одночасного управління різноманітними приладами радіостанції (Slave station).

Для радіотелефонії на робочих місцях використовують мікротелефонні трубки виробництва фірми S.P.Radio. Мікротелефонні трубки підключені до стандартної звукової карти. Програмне забезпечення та всі данні для роботи тренажера зберігаються на файловому сервері. Додатково, з робочого місця інструктора можна здійснювати нагляд за будь-яким навчальним місцем в

режимі реального часу. Кожне робоче навчальне місце доповнено консолью TGS4000 з реальними панелями управління SAILOR Program 4000: VHF&DSC RT4822, MFHF&DSC HC4500, Immarsat-C H2095B, Battery Panel BP4680. Цю консоль поєднано з комп’ютером за допомогою СОМ-port. Той хто навчається, має можливість управляти будь яким з цих приладів використовуючи реальні панелі управління або панелями, які імітуються на екрані комп’ютера.

Тренажер NT Pro 4000

1 Призначення тренажера

1.1 Тренажер використовується для підготовки судноводіїв з метою:

  • вивчення, відновлення та закріплення навичок з використання всього комплексу радіо- і електронавігаційного обладнання ходового навігаційного містка, інформаційних навігаційних систем та органів керування судна, яке моделюється, для забезпечення безпечного плавання судна в будь-яких умовах;
  • відпрацювання роботи в колективі на містку;
  • підготовки до несення ходової навігаційної вахти в умовах інтенсивного судноплавства і умовах обмеженого району плавання як у денних, так і в нічних умовах, а також у складних погодних умовах та при обмеженій видимості;
  • підготовки з маневрування та управління судном у будь-яких умовах під час плавання в районах з системами розподілу руху та районах, плавання в яких контролюється службами управління рухом суден, а також поблизу таких районів;
  • відпрацювання несення ходової вахти в складних навігаційних і аварійних ситуаціях, а також придбання навичок щодо взаємодії із рятувально-координаційними центрами і береговими службами, задіяними в аварійних ситуаціях;
  • відпрацювання несення ходової вахти під час лоцманської проводки, швартових операцій з буксирами чи без буксирів за різних умов вітру, течії та припливу і при постановці судна на якір та зніманні з якоря у будь-яких умовах;
  • підготовки судноводіїв з управління великими суднами і суднами з незвичайними маневреними характеристиками;
  • оцінки компетентності судноводіїв.
  1. Характеристики тренажера

2.1 Тренажер моделює візуальну навігаційну надводну обстановку з імітацією роботи електронавігаційного, радіолокаційного устаткування, устаткування ГМЗЛБ, ЕКНІС і функціонування органів управління судном, що моделюється, а також імітує звукові сигнали від оточуючих суден, їхні обриси та власні шуми двигуна і робочі шуми суднового обладнання.

2.2 Змодельована надводна навігаційна обстановка прив’язана до електронної карти, радіолокаційного зображення і навігаційних приборів (прийомоіндикатор GPS, ЕКНІС, лаг, навігаційний ехолот), які моделюються на ходовому містку тренажера

2.3 Тренажер моделює динамічні характеристики суден, відповідні маневреним властивостям реальних суден.

2.4 Тренажер передбачає режим реєстрації (запису) ходу задачі, вправ, що відпрацьовуються, і всіх дій, що виконувались слухачами на містку під час підготовки, для подальшого розбору вирішеної задачі в реальному чи прискореному масштабі часу з виведенням надводної навігаційної обстановки на пристрій відображення (екрани, монітори), а також документування параметрів виконуваної вправи на принтері або плотері або на електронних носіях інформації в абсолютній чи відносній системі координат.

2.5 В тренажері моделюєтся навігаційна обстановка, утворювана:

  • суднами (активними) у кількості 24 одиниць керованих слухачами;
  • суднами-цілями (пасивними) у кількості 31 одиниць із незалежними елементами руху, керованими інструктором;
  • районами плавання у кількості 11.
  1. Характеристики робочого місця інструктора

 3.1 Робоче місце інструктора обладнане:

1) персональним комп’ютером, операційне і програмне забезпечення якого моделює надводну навігаційну обстановку та дає можливість керувати роботою електронавігаційного, радіолокаційного устаткування, апаратури ГМЗЛБ, ЕКНІС і функціонування органів управління моделюючим судном;

2) демонстраційним(и) монітором (моніторами), що відтворює(ють):

  • координати (географічні чи відносні) власного судна, що моделюється, і суден, що перебувають у змодельованому районі плавання;
  • курси і швидкості власного судна та суден, що перебувають у змодельованому районі плавання;
  • пеленги і дистанції від власного судна до суден-цілей;
  • дистанції найкоротшого зближення (Дкр) і час зближення на найкоротшу дистанцію (Ткр) власного керованого судна із суднами-цілями;
  • час, що пройшов з початку виконання задачі, номер задачі;
  • напрямок, швидкість вітру і течії;
  • надводну візуальну відносну обстановку, пов’язану з власним керованим судном;
  • швартові операції;
  • аварійні ситуації із судновим устаткуванням і механізмами;
  • траєкторії (сліди) руху всіх суден;

3) пристроєм документування (принтером, плотером тощо), що дозволяє за командою інструктора записувати:

  • координати власного керованого судна, суден, що перебувають у змодельованому районі плавання;
  • параметри руху власного судна та інших суден;
  • маршрути руху суден для подальшого аналізу дій судноводіїв при вирішенні задачі;
  • умови змодельованого середовища навколо судна;
  • постановку власного судна на якір;
  • швартування судна до причалу;
  • вихід з ладу суднового устаткування і суднових механізмів.

3.2. Робоче місце інструктора забезпечує виконання таких функцій:

1) впровадження початкових і поточних умов задачі:

  • наявність 12 типів змодельованих керованих суден за водотоннажністю;
  • координати і параметри руху власного судна і суден, що перебувають у змодельованому районі плавання;
  • наявність 12  районів плавання власного судна (у відкритому морі, вузькостях та ділянках річок, які найбільш складні в навігаційному відношенні);
  • наявність 5 портів заходу змодельованого судна, що дозволяють здійснювати швартові операції;
  • припливи і відливи у змодельованому районі плавання;
  • мілководдя;
  • видимість у районі плавання (димка, туман, освітленість тощо);
  • зовнішні впливи на судна (вітер, течія, стан моря тощо);
  • координати, курс та швидкість інших суден;
  • навігаційні вогні власного судна й інших суден;
  • навігаційні системи;
  • супутникові навігаційні системи;
  • звукові сигнали власного судна і звукові сигнали суден поблизу;
  • типи і характер несправності суднового устаткування і суднових механізмів;
  • умови постановки власного судна на якір;
  • умови швартових операцій;

2) здійснення запуску і завершення задачі;

3) призупинення задачі для розбору поточної ситуації і продовження виконання задачі з моменту її зупинки;

4) зміни курсів і швидкості пасивних суден, установка їх маршруту та керування ними;

5) контроль ходу розв’язуваної задачі;

6) програвання задачі в реальному і прискореному масштабах часу;

7) ускладнення змодельованої візуальної надводної навігаційної обстановки шляхом введення різних обставин плавання змодельованого судна:

  • зміна й обмеження видимості (зокрема димка);
  • зміна щільності туману;
  • зміна дощових хмар тощо;
  • зміна припливів і відливів у змодельованому районі плавання;
  1. Характеристики робочого місця слухача

4.1. Робоче місце слухача (місток) обладнане таким устаткуванням чи імітаторами цього устаткування:

1) електрорадіонавігаційним устаткуванням:

  • радіолокаційною станцією;
  • засобами автоматичної радіолокаційної прокладки;
  • електронно-картографічною навігаційною й інформаційною системами, що працюють як із векторними, так і з растровими картами;
  • супутниковою навігаційною системою (GPS);
  • магнітним компасом;
  • гірокомпасом;
  • відносним лагом;
  • навігаційним ехолотом;
  • курсографом;
  • авторульовим з пристроєм автоматичного керування судна як за курсом, так і за заданим маршрутом;
  • індикатором кутової швидкості повороту судна;
  • механізмом ГРК (гвинт регульованого кроку) (за наявності відповідної математичної моделі);
  • якірним механізмом;

2) панелями (віртуальними або реальними) включення:

  • сигнальних вогнів;
  • звукових сигналів;
  • навігаційних вогнів;
  • стоянкових вогнів;

3) органами ручного керування власним модельованим судном:

  • штурвалом ручного керування курсом судна з реальним або вiртуальним індикатором положення пера керма;
  • машинним телеграфом;
  • підрулюючим пристроєм.

Органи ручного керування повиннi забезпечувати контроль таких параметрiв:

швидкість переднього ходу (вузл.) 0 – 40,0;
дискретність зміни швидкості (вузл., не більше) 0,1;
швидкість заднього ходу (вузл.) 0-10;
курс (град.) 0 – 360;
дискретність зміни курсу (град., не більше) 1;
кут перекладки пера керма на кожний борт (град.) 0 – 35;
кут розвороту лопатей гвинта регульованого кроку (град.) 0 – 28 або
потужність ГЕУ у відсотках чи в умовних одиницях;
положення машинного телеграфа (положень уперед/назад) 5/5;

4) елементами радіоустаткування ГМЗЛБ або їх псевдореальними панелями:

  • радіостанції УКХ;

5) таблицями:

  • тіньових секторів РЛС (для кожного змодельованого судна);
  • маневрених характеристик змодельованого судна;

6) системою візуалізації змодельованої надводної навігаційної обстановки, що повинна відтворювати таку візуальну інформацію:

  • надводну навігаційну обстановку, що спостерігається з містка змодельованого власного судна з кутом огляду в горизонтальній площині не менше 120 180 градусів і у вертикальній площині не менше 20 градусів;
  • надводну навігаційну обстановку, що проглядається з різних боків спостереження (місток, крила містка, бак, корма) за допомогою мінімального горизонтального сектора в 40 градусів для спостереження по всьому обрію в межах 360 градусів;
  • надводну навігаційну обстановку, що проглядається за допомогою бінокля по всьому обрію в межах 360 градусів;
  • відображення власного змодельованого судна, що включає реально текстуровані ніс і корму, видимі з ходової рубки або з крила містка;
  • тримірні текстуровані хвилі, що повинні відповідати напрямку вітру, бальності моря і руху власного модельованого судна;
  • крен і хитавицю модельованого обрію надводної обстановки щодо власного судна;
  • хмари й атмосферні явища, включаючи димку й туман.

4.2. Штурманський стіл оснащений:

  • паперовими навігаційними картами і посібниками змодельованих на тренажері районів плавання;
  • стандартним штурманським прокладочним інструментом;
  • комплектом маневрених планшетів;
  • таблицями радіолокаційних даних;
  • лоцманською таблицею;
  • таблицею тіньових секторів РЛС;
  • таблицею маневрених характеристик змодельованого судна;
  • судновим годинником, секундоміром або таймером;
  • судновим журналом;
  • журналом суднової РЛС/ЗАРП.

4.3. Електронна картографічна навігаційно-інформаційна система (ЕКНІС)  забезпечує такі режими роботи:

1) попередня прокладка:

  • створення маршруту в базі даних;
  • редагування маршруту в табличній формі і на електронній карті;
  • редагування шляхових точок;
  • реверсування маршруту;
  • розрахунок дистанції плавання по дузі великого кола;
  • відображення додаткового маршруту;
  • аналіз навігаційної безпеки прокладеного маршруту;

2) електронна карта:

  • вибір і завантаження електронної карти;
  • вибір і установка навантаження карти;
  • автоматичне завантаження карти;
  • керування масштабом карти і палітрою екрана;
  • одержання довідки про картографічні об’єкти;
  • відображення додаткової інформації;

3) виконавча прокладка:

  • вибір і завантаження маршруту;
  • вибір поточної шляхової точки;
  • установка шляхового маркера;
  • установка маркера події;
  • розрахунок ХТЕ, ЕТА,ТТG, WTG;
  • відображення цілей ЗАРП;
  • проведення обсервацій;
  • вибір і установка режимів числення;
  • вирішення задачі навігаційної безпеки;

4) навігаційні розрахунки:

  • вимір пеленгів і дистанцій;
  • розрахунок поточної траверзної відстані до орієнтира;
  • прогноз руху судна;
  • визначення місця судна за пеленгами і дистанціями до берегових орієнтирів з оцінкою точності;

5) безпека плавання:

  • виділення небезпечної ізобати;
  • виділення навігаційних небезпек;
  • сигнал «Область небезпечних глибин»;
  • сигнал «Перетинання небезпечної ізобати»;
  • сигнал «Наближення до небезпеки»;
  • сигнал «Збій устаткування»;
  • попередження «Район з особливими умовами плавання»;
  • попередження «Район обмеженого плавання»;
  • попередження про цілі ЗАРП;
  • відображення інформації від АІС;

6) ведення журналу записів даних:

  • перегляд записів в електронному судновому журналі;
  • відтворення обставин плавання на електронній карті;
  • внесення оперативних текстових записів.

Навчальна лабораторія «Радіолокаційних станцій. Радіолокаційний тренажер по розходженню суден NMS-90» (ауд. 117)

 Радіолокаційний тренажер NMS-90

1.1 Короткий опис (склад)

Радіолокаційний тренажер норвезької фірми NORCONTROL NMS-90 складається з:

– пульта інструктора (ПІ)

– містків активних судів (OS1, OS2 …OS4)

– класу розбору (КР)

– блоків живлення і включення тренажера (БП)

Кожен місток активного судна обладнаний:

– радіолокаційною станцією Rad Park -16 англійської фірми KELVIN HUGHES

– пультом управління рухом судна (ПУДС)

– засобом автоматичної радіолокаційної прокладки (на 1, 2, і 3 містках – Бриз Е-10, на 4 мостику – DATA BRIDGE-7)

– УКВ станцією HUSUN-65 фірми KELVIN HUGHES

– спеціальної інформаційною панеллю (OVER HEAD PANEL)

– таблицями маневрених елементів всіх моделей суден, існуючих в тренажері.

У класі розбору встановлені пульт інструктора, плотер, принтер, відео проекційна система BARCO DATA-400, столи для розбору вправ, екран і спеціальні настінні дошки.

В агрегатній розташовуються блоки живлення і блоки захисту тренажера від перепадів в електромережі.

Даний тренажер в базовій комплекції призначено для повноцінного рівня навчання та тренування членів екіпажу (капітани, вахтові помічники) відповідно до модельних курсів ІМО.

Дисципліни, які викладаються у лабораторії:

1.Радіонавігаційне обладнання.
2.Електронавігаційне обладнання.
3.Електрорадіонавігаційне обладнання.
4.Сучасні автоматизовані системи управління рухом суден.
5.Технічні засоби судноводіння.
6.Глобальний морський зв’язок для пошуку та рятування.
7.Інформаційні системи технічного забезпечення суден.
8.Автоматичні комплекси судноводіння.
9.Автоматизовані комплекси судноводіння.
10.Глобальний морський зв’язок для пошуку та рятування.
11.Суднові технічні засоби навігації та зовнішнього зв’язку.

Навчальна лабораторія «Технічних засобів судноводіння» (ауд. 316)

 Навчальна лабораторія «Технічних засобів судноводіння»  складається з тренажерів:

  • РЛС/ЗАРП/ЕКНІС/Навігаційних задач
  • Засоби автоматичної радіолокаційної прокладки (ЗАРП);
  • Навігаційний місток судна.

В лабораторії встановлено програмне забезпечення «Тренажер РЛС/ЗАРП/ЕКНІС/Навігаційних задач» виробництва компанії ЦНДІ Навігації та Управління, яке застосовується для тренажерної підготовки та підвищення кваліфікації за напрямком вахтовий помічник капітана, капітан або старший помічник капітана функція судноводіння на рівні експлуатації,  капітан або старший помічник капітана функція судноводіння на рівні управління в частині особливостей використання суднових автоматизованих систем, аналізу і діагностики інформації від навігаційних приладів і  систем для забезпечення безпеки плавання судна при будь-яких гідрометеорологічних умовах, що повністю відповідає вимогам  Кодексу ПДНВ – 95 з Манільськими поправками 2010 р. компетенція Манільські поправки до STCW 78, Таблиця А-ІІ/1, Манільські поправки до STCW 78, Таблиця А-ІІ/2

Сертифікат відповідності УкрСепро Серия ЖА №072635 Регістра судоходства України.

  • Комп’ютер – 6 од.
  • Відеомонітор – 6 од.
  • Клавіатура – 6 од.
  • Маніпулятор «миша» – 6 од.
  • Принтер Canon-SENSYSLBP 3010
  • Проектор EPSONEB-X72

Дисципліни, які викладаються у лабораторії:

  1. Радіонавігаційне обладнання.
  2. Електронавігаційне обладнання.
  3. Електрорадіонавігаційне обладнання.
  4. Сучасні автоматизовані системи управління рухом суден.
  5. Технічні засоби судноводіння.
  6. Глобальний морський зв’язок для пошуку та рятування.
  7. Інформаційні системи технічного забезпечення суден.
  8. Автоматичні комплекси судноводіння.
  9. Автоматизовані комплекси судноводіння.
  10. Глобальний морський зв’язок для пошуку та рятування.
  11. Суднові технічні засоби навігації та зовнішнього зв’язку.

 

Навчальна лабораторія «Технічних систем судноводіння» (ауд. 224)

1. Тренажер ГМССБ «МСМ – 2004» (Ауд. 224 )

GMDSS Simulator

Тренажер допускає інтегрування в єдиний комплекс с тренажерами по використанню РЛС/САРП та із системами відображення навігаційних карт та інформації.

 

Технічні характеристики Тренажер ГМЗЛБ типа МСМ – 2004 складається:

GMDSS Simulator consists of type MCM – 2004:

Technical Data Місце інструктора з симулятором сигналів
Чотири робочих місця операторів, що навчаються

Four workplaces of trained operators

Виробник Науково виробнича компанія «Системи і технології». Санкт-Петербург Ключ.

2.Автоматична ідентифікаційна система (АІС) виготовлювач Транзас типа М-3:

–        Системний блок ПК

–        Монітор

–        Трансівер Transas M3 AIS

–        Джерело живлення Transas M3 AIS

–        VHF антена с кронштейном

–        GPS Антена с кронштейно м

3. Картографічна система ECDIS Transas NS4000 ECS 3 робочих місця

4.Програмно-апаратний комплекс для вирішення завдань супутникової навігації з визначення місця розташування і оцінці точності в складі:

–        Приймач GPS і плата сполучення

–        Спеціалізоване програмне забезпечення ПЕОМ

–        Інструкція з інсталяції та використання програмного забезпечення

–        Сервер

–        Монітор 8 од.

–        Клавіатура 8 од.

–        Миша – 8 од.

–        Ncomputing – 8од.

5Тренажер РЛС/ЗАРП/ЕКНІС/Навігаційних задач

Сертифікат відповідності УкрСепроСерия ЖА №072635

6.Програмно – апаратний комплекс для рішення задач супутникової навігації системи GPS, ГЛОНАСС, Galileo

Застосування обладнання для тренажерної підготовки та засвоєння курсантами фундаментальних основ роботі з системами відображення електронних карт і інформації (ECDIS), згідно розділів резолюції IMO MODEL COURSE 1.27,  програми підготовки, дипломування і несення вахти моряків (ПДНВ) 78 зі змінами та вимог Міністерства освіти України до навчально-методичного забезпечення спеціальності, які забезпечують безпеку мореплавства та збереження вантажу судна і придбання практичних навичок у виконанні попередньої та виконавчої прокладки засобами ECDIS; виконання коректури навігаційної інформації, яка міститься у ENC; обрання безпечних основних та резервних маршрутів переходу, а також отримання практичних навичок виконання сполучення ECDIS  та інших навігаційних приладів  і систем для забезпечення безпеки плавання судна при будь-яких гідрометеорологічних умовах, що повністю відповідає вимогам  Кодексу ПДНВ – 95 з Манільськими поправками 2010 р. компетенція Манільські поправки до STCW 78, Таблиця А-ІІ/1, Манільські поправки до STCW 78, Таблиця А-ІІ/2

Тренажерне обладнання лабораторії використовується для повторення основ теоретичного курсу традиційних методів судноводіння, а також для базового навчання та практичної підготовки сучасним автоматизованим засобам навігації.

Лабораторію обладнано 8 навчальними місцями с малими картографічними столами для двох курсантів та робочим місцем інструктора, навігаційними картами, посібниками. Всього 16 навчальних місць, які можливо використовувати для індивідуального та групового навчання, самопідготовці й роботі в автоматизованій системі перевірки знань.

Тренажерне обладнання відповідає вимогам з класифікації DNV/IMO тип C2.

Дисципліни, які викладаються у лабораторії:

  1. Радіонавігаційне обладнання.
  2. Електронавігаційне обладнання.
  3. Електрорадіонавігаційне обладнання.
  4. Сучасні автоматизовані системи управління рухом суден.
  5. Технічні засоби судноводіння.
  6. Глобальний морський зв’язок для пошуку та рятування.
  7. Інформаційні системи технічного забезпечення суден.
  8. Автоматичні комплекси судноводіння.
  9. Автоматизовані комплекси судноводіння.
  10. Глобальний морський зв’язок для пошуку та рятування.
  11. Суднові технічні засоби навігації та зовнішнього зв’язку.
  12. Управління судном
  13. Теорія та практика управління судном
  14. Теорія та практика управління рухом судна
  15. Міжнародні правила запобігання зіткнення суден у морі та використання радіолокатора і засобів автоматичної радіолокаційної прокладки при розходженні суден
  16. Навігаційні інформаційні системи та використання РЛС при розходженні суден

Навчальна лабораторія «Електро та радіолокаційних приборів» (ауд. 220)

Тренажер Глобальний морський зв’язок у разі лиха та для забезпечення безпеки «МСМ – 2004»

Тренажер допускає інтегрування в єдиний комплекс с тренажерами по використанню РЛС/САРП та із системами відображення навігаційних карт та інформації.

 

Технічні характеристики Тренажер ГМЗЛБ типа МСМ – 2004 складається:

GMDSS Simulator consists of type MCM – 2004:

Technical Data Місце інструктора з симулятором сигналів

Place of the instructor with simulator signals

Чотири робочих місця операторів, що навчаються

Four workplaces of trained operators

Виробник Науково виробнича компанія «Системи і технології». Санкт-Петербург Ключ.

  • Судновий радар з підтримкою електронних карт виготовлювач ЦНДІ Навігації і управління
  • Приймач глобальної навігаційної супутникової системи (GPS) FurunoGP – 150
  • Компас гіроскопічний  «Амур», «Вега»
  • Лаг МГЛ – 25, ІЕЛ 2М1
  • Навігаційний ехолот НЕЛ – 10, «Кубань»,НЕЛ-5
  • Магнітний компас ГУ- 127, КМ100,
  • Пеленгатор Коврайского
  • Радіолокатор Р722-2, «Донець-2», «Міус», «Наяда», «Печора»
  • Радіостанція «Кама-С», «Кама-Р», «Рейд-1»,

Програмне забезпечення.

 Програмне забезпечення складається із трьох, незалежних одна від одної працюючих компонентів:

  • Мережевого програмного забезпечення;
  • Програмного забезпечення звукової карти;
  • Програмного забезпечення робочого місця оператора/інструктора

Лабораторія дозволяє вести підготовку курсантів/студентів (учнів) та моряків за кваліфікацією: загальний оператор ГМЗЛБ (відповідно до модельного курсу ІМО 1.25), оператор обмеженого району (відповідно до модельного курсу ІМО 2.26), а також відпрацювання вправ з пошуково-рятувальних операцій (SAR). Тренажер охоплює основні галузі морської підготовки в повній відповідності з ПДНВ-78 Кодексу з манільського поправками 2010 року і має тип затвердження від Регістра України: Сертифікат класу А.

В лабораторії встановлено 4 ГМЗЛБ тренажерів плюс апаратний імітатор – стійка ГМЗЛБ, який є повнофункціональною копією ГМЗЛБ консолі сучасного судна.

Технологія сенсорного екрану тренажерів схвалена AMERC для проведення GOC іспити за місцем фактичного обладнання. Моделювання повного комплекту SAILOR 6000 обладнання може використовувати чотири різних типи радіообладнання ГМЗЛБ, виробництва S.P.Radio / Thrane&Thrane: SAILOR 6000, Моряк 5000, SAILOR System 4000 і SAILOR Compact 2000.

Дисципліни, які викладаються у лабораторії:

  1. Глобальний морський зв’язок для пошуку та рятування
  2. Global Maritime Distress and Safety System. General Operator
  3. Курси підвищення кваліфікації судноводіїв

Навчальна лабораторія «Технічні засоби судноводіння» (ауд. 218)

Лабораторію «Технічних засобів судноводіння» створено в 2019 році для функціонування нової випускової кафедри «Експлуатація засобів транспорту на внутрішніх водних шляхах» з метою  навчальної підготовки студентів спеціальності 271 «Річковий та морський транспорт» наступних освітньо-професійних програм: «Навігація та управління морськими суднами», «Судноводіння на внутрішніх водних шляхах» для початкового (короткого циклу) вищої освіти ступеню «молодший бакалавр»; «Навігація та управління морськими суднами», «Судноводіння на суднах внутрішнього та змішаного плавання» для першого рівня вищої освіти «бакалавр»;  «Судноводіння» освітнього для другого рівня вищої освіти  «магістр»;  та спеціальності 073 «Менеджмент» освітньо-професійної програми «Управління та регулювання водним транспортом» для другого рівня вищої освіти  «магістр».

Лабораторія використовується для проведення практичних занять  і виконання курсових та розрахунково-графічних робіт з дисциплін:  «Лоція внутрішніх водних шляхів», «Судноводіння на внутрішніх водних шляхах та річкові інформаційні системи», «Суднова практика та управління річковими суднами», «Навігаційно-гідрографічне обладнання водних шляхів та акваторій», «Тренажерна підготовка», «Автоматизовані комплекси судноводіння та електронно-картографічні системи», «Інфраструктура водного транспорту», «Управління та організація роботи флоту і портів», «Технологія перевезення вантажів і комерційна експлуатація флоту».

Основна мета функціонування лабораторії «Технічних засобів судноводіння»  – забезпечити теоретичну та практичну підготовку судноводіїв, які б набули компетентностей, необхідних для виконання професійних завдань та обов’язків  на морських суднах  і суднах внутрішнього та змішаного плавання, та для подальшого професійного та особистісного зростання.

Лабораторія застосовує наступні освітні технології:

  • інформаційно-комунікаційні системи, в т.ч. комп’ютерні з можливістю використання мережі Інтернет;
  • інтерактивні засоби;
  • навчання на основі опорних схем і знакових моделей;
  • використання навігаційних посібників і лоцманських карт р. Дніпро і Дунай;
  • інструменти нагляду за водним рухом та сучасні електронні навігаційні засоби і системи;
  • прикладне спеціалізоване програмне забезпечення, зокрема система open-test для контролю знань.

Навчальні кабінети (ауд. 122, 218)

З метою забезпечення  оптимальних умов для організації навчального процесу та реалізації завдань освітньо-професійних програм «Судноводіння на внутрішніх водних шляхах» та «Судноводіння на суднах внутрішнього та змішаного плавання» на кафедрі «Експлуатація засобів транспорту на внутрішніх водних шляхах» функціонують кабінети «Судноводіння на внутрішніх водних шляхах» (ауд. 218) та кабінет «Лоції на внутрішніх водних шляхах» (ауд. 122), основними завданнями яких є формування методичної бази кафедри для забезпечення освітнього процесу і самостійної роботи здобувачі вищої освіти; організація індивідуального та диференційованого навчання; реалізація практично-дійової і наукової складових змісту навчання; забезпечення поглибленого навчання; організація роботи гурткових занять згідно з чинними робочими програмами  навчальних дисциплін кафедри, планами роботи студентських наукових гуртків і факультативів, засідання  круглих столів і секцій науково-практичних конференцій студентів, аспірантів та викладачів, проведення зустрічей з роботодавцями і стейкхолдерами, виконання оперативних завдань керівництва кафедри та КІВТ (факультету).

Кабінети облаштовані:

  • демонстраційним столом
  • аудиторною дошкою
  • технічними засобами навчання
  • навчально-наочними приладами
  • комп’ютерною технікою
  • постійними та змінними навчально-інформаційними стендами
  • обладнанням загального призначення та спеціальним обладнанням (витяжною шафою, секційними шафами для збереження приладів, посуду, інструментів та навчально-наочного обладнання) для виконання практичних (лабораторних) робіт.

Приміщення кабінетів мають:

  • куточки з охорони праці та пожежної безпеки;
  • аптечки з набором медикаментів для надання першої медичної допомоги;
  • первинні засоби пожежогасіння відповідно до Правил пожежної безпеки.

Матеріально-технічна база кафедри іноземних мов за професійним спрямуванням та гуманітарних дисциплін

Матеріально-технічна база кафедри відповідає вимогам навчального процесу щодо забезпечення навчальною літературою та методичними вказівками.

Аудиторний фонд відділення “Іноземних мов за професійним спрямуванням”  складається з кабінету завідувача, викладацької та двох навчальних аудиторій: 302 та 310, які обладнані наступним:

  • Персональними комп’ютерами  – 9 од.
  • Екран Плазма – 2 од.
  • Білі маркерні дошки – 2 од.
  • Принтери – 2 од.
  • Проектор View Sonic PJD S251 – 1од.
  • Екран Sopar Wall Professional Spring white -1од.
  • Акустична система MICROLABM111 – 1од.

Що дозволяє використання різноманітного  програмного забезпечення, а саме: Marlins test, CES 4, CES 5, MARENGта можливість перегляду відео матеріалу Seagull videos and video of Marine Online.

Аудиторний фонд відділення «Гуманітарні дисципліни» та відділення «Психологія» складається з, викладацької та двох навчальних аудиторій: 120 та 122, які обладнані наступним:

Персональними комп’ютерами  – 2 од.

  • Ноутбук ASUS – 1од.
  • Принтери – 2 од.
  • Проектор View Sonic PJD S251 – 1од.
  • Екран Sopar Wall Professional Spring white -1од.

Що дозволяє проведення занять у форматі презентацій.

Клас маневрування суден та радіолокаційної прокладки (ауд.324)

Обладнання:

  • штурманські столи для навігаційної та радіолокаційної прокладки – 17 шт.;
  • мультімедійний проектор зі з’ємним екраном;
  • графо проектор «ЛИТЕР 1250»;
  • наочні посібники (інформаційні плакати та стенди) – 8 шт.

Інструменти:

  • штурманське приладдя (паралельні лінійки, циркулі-вимірювачі, олівці) – 15 комплектів;
  • радіолокаційні планшети (ксероксні копії формата А3) – кількість формується в залежності від формату навчальний груп але не менше ніж 15 примірників.

Навчальні дисципліни, що викладаються із застосуванням аудиторії:

  1. Навігація і лоція;
  2. МППЗС;
  3. Використання РЛС та ЗАРП;

Лабораторія судноводіння (ауд.322)

Обладнання:

  • тренажер «Швидкісної прокладки курсу» (робоче місце інструктора та 12 робочих місць);
  • штурманські столи для навігаційної прокладки – 14 шт.;
  • мультімедійний проектор зі з’ємним екраном;
  • графо проектор «ЗМ 1720»;
  • наочні посібники (інформаційні плакати та стенди) – 13 шт.

Інструменти та навчальні посібники:

  • штурманське приладдя (паралельні лінійки, транспортири, циркулі-вимірювачі, олівці) – 15 комплектів;
  • паперові навігаційні карти: №3205 – 150 штук; №3206 – 150 штук; №3207 – 150 штук;
  • протрактор – 8 штук;
  • лоції: №1244 Лоція Чорного моря – 20 штук; №1247 Лоція Егейського моря – 15 штук; №1249 Лоція Середземного моря – 15 штук; №1245 Лоція Мраморного моря та проток Босфор та Дарданелли  – 15 штук; №1301 Лоція Червоного моря; №1248 Лоція Іоніческого моря; №1250 Лоція Тирренського та Лігурійського морей, острова Сардінія та Корсика – 5 шт.; №7207 Каталог карт та книг – 10 шт; морські навігаційні карти подходів до портів Одеса, Бердянськ, Маріуполь, Чорноморськ, Севастопіль, Бургас; комплекти морських навігаційних карт для виконання курсових робіт за вибраним маршрутом – 50 комплектів.
  • радіолокаційні планшети (ксероксні копії формата А3) – кількість формується в залежності від формату навчальний груп але не менше ніж 15 примірників.

Навчальні дисципліни, що викладаються із застосуванням аудиторії:

  1. Навігація і лоція;
  2. Автоматизовані комплекси судноводіння та електронно-картографічні системи
  3. Забезпечення навігаційної безпеки плавання;

Лабораторія морехідної астрономії, метеорології та океанографії (ауд.318)

Обладнання:

  • штурманські столи для навігаційної прокладки – 9 шт.;
  • мультімедійний проектор зі з’ємним екраном;
  • LED телевізор Ergo 43 дюймів;
  • обладнані робочі місця для проведення занять з використанням комп’ютерних програм – 6 шт.
  • наочні посібники (інформаційні плакати та стенди) – 6 шт.

Інструменти та навчальні посібники:

  • штурманське приладдя (паралельні лінійки, транспортири, циркулі-вимірювачі, олівці) – 15 комплектів;
  • зірковий глобус;
  • навігаційні секстани – 3 шт.;
  • Таблиця припливів – 10 шт.
  • комплекти паперових навігаційних карт для виконання курсових та магістерських робіт; (кількість маршрутів – 50)
  • програмне забезпечення для навчальної дисципліни «Морехідна астрономія» (лабораторні роботи)
  • МАЕ – 10 шт.; ТВА – 10 шт.; морехідні таблиці – 10 шт.;
  • Барограф
  • Анемометр ручний
  • Аспіраційний психрометр

Навчальні дисципліни, що викладаються із застосуванням аудиторії:

  1. Навігація і лоція;
  2. Морехідна астрономія
  3. Метеорологія та океанографія

Тренажер NAVI-SAILOR ECDIS 2000/3000 (каб.19)

1 Призначення тренажера

1.1. Тренажер використовується для підготовки судноводіїв з використання електронних картографічних та навігаційно-інформаційних систем і пов’язаних з ними навігаційних систем, що полегшують процес прийняття рішень, для забезпечення безпеки судноплавства.

1.2. Підготовка на тренажері здійснюється з метою:

1) отримання знань та відпрацювання практичних навичок для досягнення слухачами необхідних стандартів компетентності щодо:

  • розуміння електронних картографічних даних;
  • настройки відображення даних на екрані;
  • коригування електронних карт;
  • знання основних типів систем ЕКНІС та їх характеристик відображення;
  • практичного використання електронних карт;
  • можливості виявлення неправильного відображення інформації та факторів, що впливають на роботу й точність системи;
  • усвідомлення потенційних небезпек від надмірної довіри до ЕКНІС;
  • підключення ЕКНІС до інших навігаційних приладів та систем;

2) практичної демонстрації досягнення мінімальних стандартів компетентності за результатами підготовки.

  1. Характеристики тренажера

2.1. Тренажер надає можливість оволодіння:

1) знаннями функціональних можливостей та обмежень роботи ЕКНІС, зокрема:

  • розуміння показників електронної навігаційної карти, точності даних, правил формування інформації, вибору інформації на дисплеї;
  • усвідомлення потенційних небезпек від надмірної довіри до ЕКНІС;
  • знання функцій ЕКНІС, які вимагаються експлуатаційними стандартами;

2) умінням використовувати, тлумачити та аналізувати інформацію, отриману з ЕКНІС, у тому числі:

  • використання функцій, інтегрованих з іншими системами навігації у різних пристроях, зокрема належну роботу та налаштування обраних параметрів;
  • опрацювання і коригування інформації, включаючи місцеположення свого судна, відображення морського району, режим і орієнтацію, відображені картографічні дані, спостереження за маршрутом, шари інформації, створені користувачем, контроль цілей (якщо є взаємодія з АІС та/або радіолокаційним спостереженням) і функції радіолокаційного накладення (у разі наявності інтерфейсу);
  • підтвердження місцезнаходження судна за допомогою альтернативних засобів;
  • ефективне використання налаштувань для забезпечення відповідності з експлуатаційними процедурами, у тому числі показники тривоги для запобігання посадки на мілину, зближення з навігаційними небезпеками, об’єктами та особливими районами, довершеність картографічних даних і статус їх оновлення, використання резервних засобів;
  • установка параметрів та значень для відповідності існуючим умовам;
  • інформованість щодо ситуації при використанні EКНІС, у тому числі близькість небезпек, швидкість та напрямок дрейфу, картографічні дані та вибір шкали, прийнятність маршруту, виявлення небезпеки зіткнення й оперативне вирішення та надійність датчиків;

3) управління експлуатаційними процедурами, системними файлами і даними, у тому числі:

  • процедура оновлення карт;
  • процедура отримання погодних даних.

2.2. Тренажер імітує устаткування ЕКНІС, яке відповідає всім застосовним експлуатаційним вимогам (робочим стандартам) ІМО MSC, IHO та IEC (Резолюції: А.817(19); A.893(21); MSC.232(82); MSC.191(79); MSC.64(67), IHO S-57(3d edition and up) та/або IEC 61174; IEC 60945), а також зовнішні датчики: GPS, DGPS, або GLONASS, або LORAN-C, лаг, гірокомпас, РЛС, ЗАРП (ARPA), або ЕЗП (EPA), або ЗАС (ATA), авторульовий, навігаційний ехолот, які відповідають усім застосовним експлуатаційним стандартам, прийнятим ІМО.

2.3. Тренажер забезпечує виконання функцій у таких режимах роботи:

1) попередня прокладка:

  • створення маршруту в базі даних;
  • редагування маршруту в табличній формі і на електронній карті;
  • редагування шляхових точок;
  • реверсування маршруту;
  • розрахунок плавання дугою великого кола;
  • відображення додаткового маршруту;
  • аналіз навігаційної безпеки прокладеного маршруту;

2) електронна карта:

  • вибір і завантаження електронної карти;
  • вибір і установка навантаження карти;
  • автоматичне завантаження карти;
  • керування масштабом карти і палітрою екрана;
  • одержання довідки про картографічні об’єкти;
  • відображення додаткової інформації;
  • робота у форматі S-57;

3) виконавча прокладка:

  • вибір і завантаження маршруту;
  • вибір шляхової точки;
  • установка шляхового маркера;
  • установка маркера події;
  • розрахунок ХТЕ, ЕТА,ТТG, WTG;
  • відображення цілей ЗАРП;
  • проведення обсервацій;
  • вибір і установка режимів числення;
  • вирішення завдання навігаційної безпеки;

4) навігаційні розрахунки:

  • вимір пеленгів і дистанцій;
  • розрахунок поточної траверзної відстані до орієнтира;
  • прогноз руху судна;
  • визначення місця судна за пеленгами і дистанціями до берегових орієнтирів з оцінкою точності;

5) безпека плавання:

  • виділення небезпечної ізобати;
  • відображення небезпечних курсових кутів;
  • виділення навігаційних небезпек;
  • сигнал «Область небезпечних глибин»;
  • сигнал «Перетинання небезпечної ізобати»;
  • сигнал «Наближення до небезпеки»;
  • сигнал «Збій устаткування»;
  • попередження «Район з особливими умовами плавання»;
  • попередження «Район обмеженого плавання»;
  • попередження за цілями ЗАРП;

6) ведення журналу записів даних:

  • перегляд записів в електронному судновому журналі.

 3.Характеристики робочого місця інструктора

3.1. Робоче місце інструктора складається з моніторів із сумісною операційною комп’ютерною системою, програмним забезпеченням з можливістю контролю та моніторингу інструктором робочих місць слухачів, об’єднаних у єдину комп’ютерну мережу з відображенням екрана ЕКНІС, можливістю планування та виконання вправ, встановлення параметрів і дистанційного контролю за виконанням вправ слухачами.

3.2. Робоче місце інструктора надає можливість:

  • ефективного зв’язку з усіма робочими місцями слухачів;
  • відображення інформації ЕКНІС з робочих місць слухачів, а також інших матеріалів, необхідних для тренування слухачів на настінному демонстраційному екрані;
  • запровадження загального робочого завдання як для всієї групи, так і індивідуально для окремих слухачів;
  • здійснення контролю, спостереження і реєстрації завдання та його ефективного опрацювання і розбору зі слухачами;
  • демонстрації дій слухача на різних етапах виконання навчального завдання.

4. Характеристики робочого місця слухача

4.1. Комп’ютер для слухача обладнаний екраном, встановленим програмним забезпеченням ЕКНІС та картографічними даними.

4.2. Робоче місце слухача обладнане персональним комп’ютером (ПК), програмне забезпечення якого моделює на моніторі комп’ютера обладнання ЕКНІС та всі формати даних електронних карт відповідно до вимог IMO, MSC, IHO та IEC;

4.3. Електронна карта задовольняє всі основні вимоги, що ставляться до морських навігаційних карт:

кути, пеленги та курси не викривляються на екрані монітора;

лінія шляху судна, що складає з меридіанами постійний кут (локсодромія), відображається прямою лінією;

4.4. Програмне забезпечення ПК моделює на моніторі ІКО судновий РЛС, ЗАРП відповідно до вимог відповідних резолюцій IMO, національних техніко-експлуатаційних вимог до радіолокаційного тренажера та тренажера ЗАРП;

4.5. Монитор ПК моделює пульт керування судном, що включає в себе :

  • машинний телеграф;
  • задатчик положення пера керма;
  • задатчик курсу і швидкості для керування судном у режимі «авторульового»;
  • індикатори: лага, гірокомпаса;
  • індикатори: навігаційного ехолота, параметрів вітру і течії, географічних координат судна;
  • індикатори: кута розгортання лопатей гвинта (у разі використання моделей суден з ВРК), частоти кількості обертів двигуна і наповнення суднової силової установки, аксіометра.

4.6. Робоче місце слухача забезпечує виконання таких функцій:

1) здійснення попередньої прокладки, якою передбачаються:

  • створення основного та додаткового маршрутів у базі даних, при цьому основний маршрут повинен чітко відрізнятися від інших маршрутів на карті;
  • редагування маршруту в табличній формі і на електронній карті (графічній);
  • редагування шляхових точок (додавання, знищення, зміни, зміни порядку);
  • реверсування маршруту;
  • розрахунок плавання дугою великого кола;
  • відображення додаткового (альтернативного) маршруту;
  • аналіз навігаційної безпеки прокладеного маршруту;

2) використання електронної карти, за допомогою якої є можливість здійснити:

  • вибір і завантаження електронної карти;
  • вибір і установку навантаження карти;
  • автоматичне завантаження карти;
  • керування масштабом карти і палітрою екрана;
  • одержання довідки про картографічні об’єкти;
  • відображення додаткової інформації;

3) здійснення виконавчої прокладки, якою передбачаються:

  • вибір і завантаження маршруту;
  • вибір поточної шляхової точки;
  • проводка судна за заданим маршрутом;
  • установка шляхового маркера;
  • установка маркера події;
  • розрахунок ХТЕ, XTD, ЕТА,ТТG, DTW;
  • відображення цілей ЗАРП;
  • проведення обсервацій;
  • вибір і установка режимів числення;
  • рішення задачі навігаційної безпеки;

4) здійснення навігаційних розрахунків:

  • вимір пеленгів і дистанцій;
  • розрахунок поточної траверзної відстані до орієнтира;
  • прогноз руху судна;
  • визначення місця судна за пеленгами і дистанціями до берегових орієнтирів з оцінкою точності;

5) забезпечення безпеки плавання шляхом:

  • виділення небезпечної ізобати;
  • відображення небезпечних курсових кутів;
  • виділення навігаційних небезпек;
  • встановлення сигналу «Область небезпечних глибин»;
  • встановлення сигналу «Перетинання небезпечної ізобати»;
  • встановлення сигналу «Наближення до небезпеки»;
  • встановлення сигналу «Збій устаткування»;
  • попередження «Район з особливими умовами плавання»;
  • попередження «Район обмеженого плавання»;
  • попередження про цілі ЗАРП (ARPA);

6) ведення суднового журналу, який дозволяє здійснити:

  • перегляд записів в електронному судновому журналі;
  • відтворення обставин плавання на електронній карті;

7) здійснення контролю за інформацією від зовнішніх датчиків:

  • GPS;
  • DGPS;
  • лаг;
  • гірокомпас;
  • РЛС;
  • ЗАРП;
  • авторульовий;
  • навігаційний ехолот;

8) здійснення корективи електронних карт (при цьому відомості про внесену корективу повинні зберігатися окремо, не погіршувати електронну карту і відображатися на запит оператора):

  • ручної;
  • напівавтоматичної;
  • автоматичної (у разі наявності інтерфейсу для автоматичної коректури).

 

Тренажер NT Pro 3000  (каб 19)

1 Призначення тренажера

1.1. Тренажер використовується для:

1) підготовки судноводіїв рівня експлуатації із судноводіння з використанням радіолокатора, радіолокаційної прокладки та використання ЗАРП шляхом отримання ними знань, розуміння та професійних навичок щодо:

  • фундаментальних основ експлуатації радіолокатора та ЗАРП;
  • роботи, тлумачення та аналізу інформації, отриманої з радіолокатора, у тому числі чинників, які впливають на роботу й точність;
  • роботи з блоком індикатора;
  • виявлення невірно наданої інформації, хибних сигналів, засвічення від морської поверхні тощо;
  • використання радіолокаційних маяків-відповідачів, пошукових та рятувальних транспондерів;
  • визначення дальності та пеленга;
  • визначення курсу і швидкості інших суден;
  • визначення часу та дистанції найкоротшого зближення з суднами, які прямують зустрічними курсами, або тими, які перетинаються чи обганяють;
  • розпізнавання критичних ехо-сигналів;
  • виявлення зміни курсу та швидкості інших суден; вплив зміни курсу та/або швидкості свого судна;
  • застосування Міжнародних правил для запобігання зіткненню суден на морі (далі – МПЗЗС-72);
  • використання техніки радіолокаційної прокладки та концепції відносного та істинного рухів;
  • використання паралельної індексації;
  • знання основних типів ЗАРП, їх екранних характеристик, експлуатаційних вимог та небезпеки передовіри ЗАРП;
  • уміння працювати, тлумачити та аналізувати інформацію, отриману від ЗАРП, зокрема:
  • роботу системи та її точність, можливості слідкування та обмеження, а також затримки, пов’язані з обробкою даних;
  • використання експлуатаційних попереджень та перевірок системи;
  • методи захоплення цілі та їхні обмеження;
  • істинні та відносні вектори, графічне представлення інформації про ціль та небезпечні райони;
  • отримання та аналіз інформації, критичних ехо-сигналів, заборонених районів та імітацій маневрів;

2) підготовки судноводіїв рівня управління із судноводіння з використанням радіолокатора, радіолокаційної прокладки, ЗАРП, з роботи в колективі на містку, з пошуку і рятування шляхом отримання ними таких знань, розуміння та професійних навичок щодо:

  • знання похибок системи та глибокого розуміння експлуатаційних аспектів навігаційних систем;
  • планування судноводіння за умови відсутності видимості;
  • оцінки навігаційної інформації, отримуваної з усіх джерел, зокрема з радіолокатора та ЗАРП, для прийняття та впровадження командного рішення для управління судном для уникнення зіткнення та управління безпечним плаванням судна;
  • глибокого знання змісту, застосування та цілей МПЗЗС-72;
  • глибокого знання змісту, застосування та цілей основних принципів несення ходової навігаційної вахти;
  • взаємозв’язку та оптимального використання всіх навігаційних даних, доступних для здійснення плавання;
  1. Характеристики тренажера

2.1. Тренажер складається з робочого місця інструктора та 5-х суднових станцій з робочими місцями для слухачів, об’єднаних у локальну цифрову мережу обміну інформаційними даними і керуючими сигналами між собою і місцем інструктора.

2.2. На тренажері здійснюється підготовка з судноводіння з використанням радіолокатора:

1) надводна обстановка моделюється суднами в кількості 10 одиниць, керованих судноводіями (активними) за такими параметрами:

швидкість переднього ходу (вузл.) 0 – 40,0;
дискретність зміни швидкості (вузл.) 0,1;
швидкість заднього ходу (вузл.) 0 – 10;
курс (град.) 0 – 360;
дискретність зміни курсу (град.) 1;
кут зміни пера керма на кожний борт (град.) 0 – 35;
кут зміни лопатей гвинта регульованого кроку (ГРК) (град.) 0 – 28;
стандартним машинним телеграфом (положення уперед/назад) 5/5;
суднами-цілями з незалежними елементами руху (пасивні), керованими інструктором або програмно,од. 30;
швидкість переднього ходу (вузл.) 0 – 90,0;
дискретність зміни швидкості (вузл. ) 0,1;
курс (град.) 0 – 360;
дискретність зміни курсу (град.) 1;
навігаційними знаками в кількості (од.) 25;
береговою (географічною) лінією конкретного району плавання, включаючи заливні зони і морські акваторії;
вітровим впливом:
швидкість (м/сек.) 0 – 40;
напрямок (град.) 0 – 360;
течією:
швидкість (вузл.) 0 – 5;
напрямок (град.) 0 – 360;
перешкодами радіолокаційному спостереженню:
засвітленням від поверхні моря (милі) 0 – 2,0;
тіньовими секторами (кількість/град.) 4/0 -10;
перешкодами (шумами) радіолокаційного приймача (милі) 0 – 96;

2) імітується орієнтація зображення на індикаторі кругового огляду (далі – ІКО) за режимами:

  • «Північ»;
  • «Курс»;
  • «Курс зі стабілізацією зображення від гірокомпаса»;

3) на периферії ІКО у режимі «Північ», «Курс» і «Курс зі стабілізацією зображення від гірокомпаса» відтворюється шкала пеленгів для візуального визначення курсу свого судна і визначення пеленгів на інші об’єкти;

4) імітується режими роботи ІКО:

  • істинний рух щодо води і ґрунту з автоматичним поверненням центра розгортки;
  • відносний рух.

2.3. Для підготовки на тренажері з використанням ЗАРП додатково виконуються такі функції:

1) для моделювання надводної обстановки на моніторі персонального комп’ютера відображається графічна і символьна інформація;

2) імітуються режими роботи ЗАРП:

  • істинний рух відносно води і ґрунту з автоматичним поверненням центра розгортки;
  • відносний рух;

3) у режимі істинного і відносного руху за викликом оператора ЗАРП відображаються істинні та відносні вектори цілей;

4) забезпечений ручний та автоматичний режими захоплення цілей на автосупровід;

5) ручне захоплення виконується від нуля до відстані не менше ніж 12 миль;

6) автоматичне захоплення проводиться у зоні пошуку, параметри якого можуть задаватися судноводієм;

7) кількість супроводжуваних цілей у режимі ручного й автоматичного захоплення – не менше двадцяти;

8) графічне відображення параметрів руху супроводжуваних цілей здійснюється векторами відносного або істинного переміщення, які визначають прогнозоване положення цілей на істинних або відносних лініях руху. Довжина вектора, кінець якого вказує екстрапольоване положення цілі або свого судна на фіксований момент часу, змінюється судноводієм;

9) видача на ІКО вектора переміщення і параметрів цілі з моменту її захоплення здійснюється не більше ніж за одну хвилину;

10) змодельовані похибки у визначенні параметрів цілей за три хвилини з початку їх автосупроводів є  в межах:

  • істинний курс: +/- 2,6 -7,4 град.;
  • істинна швидкість: +/- 0,8 – 1,2 вузл.;
  • найкоротша дистанція (далі – Дкр): +/- 7 кб.;
  • час настання найкоротшої дистанції (далі – Ткр): +/- 1 хв.;

11) на моніторі ЗАРП відобраються символи, передбачені Резолюцією МЕК 872 «Морські засоби автоматичної радіолокаційної прокладки»;

12) передбачена можливість відображення попередньої траєкторії руху цілі (сліди довжиною 3, 6 і 12 хв.);

13) тренажер має світлову і звукову сигналізації:

  • про цілі, що небезпечно зближаються, – «Небезпечна ціль» (у випадку, коли значення Дкр і Ткр до будь-якої цілі, що супроводжується, стають менше заданих судноводієм);
  • про скидання цілі із супроводу – «Втрата цілі»;
  • про появу нової цілі при автозахопленні – «Нова ціль»;
  • про появу (вихід) цілі в (із) охоронній(ої) зоні(и);

14) передбачене програвання маневру курсом та/або швидкістю, а також є можливість запровадження часу затримки маневру, зміна масштабу прискорення при програванні маневру. Маневрені характеристики судна вводяться автоматично при запровадженні інструктором типу судна;

15) для обмеження зони автоматичного захоплення передбачене виведення на екран відповідних ліній.

2.4. Тренажер моделює надводну обстановку, яка утворюється суднами в кількості від двох і більше, які керуються операторами інших суднових станцій.

2.5. Тренажер моделює динамічні характеристики суден, які відповідають маневреним властивостям реальних суден.

2.6. Тренажер має режим запису ходу задачі, вправи, що відпрацьовується, і всіх дій, що виконувалися слухачами на містку під час підготовки, для наступного розбору вирішеної задачі в реальному чи прискореному масштабі часу з виведенням надводної навігаційної обстановки на пристрій відображення (екрани, монітори), а також роздруківку параметрів виконуваної вправи на принтері або плотері в абсолютній чи відносній системі координат.

 

  1. Характеристики робочого місця інструктора

3.1. Робоче місце інструктора обладнане:

1) персональним комп’ютером, операційне і програмне забезпечення якого дозволяє моделювати надводну навігаційну обстановку та імітувати роботу радіолокаційного устаткування;

2) демонстраційним монітором, що відтворює:

  • координати (географічні або відносні) суден-цілей;
  • курси і швидкості суден-цілей;
  • пеленги і дистанції з керованих суден до суден-цілей;
  • Дкр і Ткр керованих суден із суднами-цілями;
  • час, який минув з початку виконання задачі, номер задачі;
  • напрямок, швидкість вітру і течії;
  • надводну обстановку в абсолютній або відносній (пов’язаній з одним із керованих суден) системі координат;
  • траєкторії руху суден;

3) пристроєм документування (принтер, плотер тощо), що дозволяє на

  • запит записувати:
  • координати суден-цілей;
  • параметри руху суден-цілей;
  • траєкторії руху суден для подальшого аналізу дій судноводія при вирішенні задачі.

3.2. Робоче місце інструктора забезпечує виконання таких функцій:

  • введення початкових умов задачі (тоннажність керованих суден, координати і параметри руху суден-цілей і зовнішні впливи на них);
  • пуск і припинення задачі;
  • зупинення рішення задачі для розбору поточної ситуації і продовження виконання задачі з моменту її зупинення;
  • контроль ходу розв’язуваної задачі;
  • програвання задач у реальному і прискореному масштабах часу;
  • ускладнення надводної навігаційної обстановки шляхом введення перешкод радіолокаційному зображенню;
  • ускладнення навігаційної обстановки шляхом зміни параметрів руху;
  • введення на ІКО і прибирання з ІКО берегової риси, мітки від суден-цілей, буїв, тіньових секторів тощо;
  • управління пристроєм документування розв’язуваної задачі;
  • можливість запровадження як загального робочого завдання для всієї групи, так і індивідуально для окремих слухачів;
  • можливість інструктором контролювати, спостерігати та реєструвати завдання для ефективного розбору завдань з особами, які проходять підготовку;
  • можливість демонстрації дій слухача на різних етапах виконання навчального завдання;
  • можливість ефективного зв’язку з усіма робочими місцями слухачів.

 4.Характеристики робочого місця слухача

4.1. Робоче місце слухача забезпечує виконання таких функцій:

  • вмикання і вимикання РЛС;
  • підстроювання частоти (якщо передбачене ручне підстроювання – РПЧ);
  • переключення шкали дальності;
  • ослаблення перешкод від дощу;
  • електронний візир напрямку;
  • посилення сигналів радіолокаційного приймача;
  • режим відображення (орієнтація істинного або відносного руху, стабілізація за курсом);
  • ослаблення перешкод (засвітлення) від моря (ВАРУ);
  • використання рухомого маркера дальності;
  • вмикання, вимикання і регулювання яскравості мітки курсу;
  • введення даних щодо маневрених характеристик модельованих суден;
  • використання таблиць тіньових секторів РЛС;
  • керування ІКО РЛС:
  • регулювання яскравості службових міток і службової інформації (мітка маркера, візира дальності або РКД, електронного візира напрямків, НКД, курсової риси, міток цілей, навігаційних даних, інформації про цілі тощо);
  • регулювання яскравості цілей;
  • регулювання посилення приймального тракту РЛС;
  • підстроювання частоти (якщо передбачене ручне підстроювання – РПЧ);
  • переключення шкал дальності;
  • регулювання ВАРУ;
  • ослаблення перешкод від дощу;
  • короткочасне відключення мітки курсу;
  • зняття пеленгів і вимір дистанцій до суден-цілей;
  • керування судном (маневрування);
  • ведення окомірного радіолокаційного спостереження;
  • виконання ручної радіолокаційної прокладки.

 

 

Контакти

Державний університет інфраструктури та технологій,

Київський інститут водного транспорту імені гетьмана Петра Конашевича-Сагайдачного,

факультет судноводіння

адреса: м. Київ, вул. Кирилівська, 9, каб.112 (денна форма навчання), каб.114 (заочна форма навчання)

e-mail:dekanat.fsv@ukr.net

моб.тел.:

+38(098)6146520 (денна форма навчання)

+38(095)1948757 (заочна форма навчання)

 

 

Написати листа